10 feb. 2012

Stelbent sjukvård och bilder på tjejernas nya rum

Funderar lite på det där med sjukvården... Kände igår e.m när jag ringde vårdcentralen att servicen inte var direkt på topp. (Vill säga attt detta är inget jag har upplevt förut på denna vårdcentralen.) Jag får hoppas att tjejen i telefonen bara hade en dålig dag på jobbet, men jag blev ändå NÅGOT irriterad när personer inte kan vara alls flexibla och tillmötesgå ens önskemål!
Jag ringde för att jag ville ha en ny tid för undersökning av min onda rygg. Nu är det två veckor sedan jag var hos läkaren och han sjukskrev mig heltid tills på söndag. Läkaren sa då till mig att jag skulle ta kontakt med dem igen för ytterligare en koll för att se hur min vidare sjukskrivning skulle se ut, han tyckte nämligen att jag (beroende på min rörlighet och smärta) inte skulle gå tillbaks direkt till att jobba långa dagar, utan att jag skulle börja försiktigt och kanske vara sjukskriven halvtid någon vecka för att inte överanstänga mig och göra det hela värre. Så jag ringde för att boka en tid idag eller i morgon eftersom sjukskrivningen går ut på söndag och för att jag skulle kunna meddela på jobbet om och i så fall hur mycket jag kommer att jobba nästa vecka. Ganska naturligt... eller...
Det första hon säger när jag förklarar situationen är. "- Men här står det att du skulle ta kontakt igen vid behov... kan du inte jobba nu då? " "-Nej inte heltid i alla fall, har ff väldigt ont... (varför tror du att jag ringer då?) Det jag fick till svar var att "-Nej jag kunde inte få en tid denna veckan, utan först på måndag, inte för att vi har fullbokat med tider utan för att det är så vi jobbar. "-Du är ju sjukskriven tlls på söndag!" Jag försökte säga att jag måste kunna meddela jobbet om jag kommer nästa vecka, men det brydde hon sig inte om och sa att "-Det får de bara ta... det brukar gå bra, men det beror ju förstås på vilken arbetsgivare man har..." "-Jaha... Men jag har ju ingen sjukskrivning på måndag, då kan jag ju inte vara hemma!" "-Jo du får vara hemma ändå, det får vi fixa då...
Fattar inte detta... hur svårt kan det va egentligen... jag behöver ju för sjutton bara 10 minuter där! Blir allmänt trött på denna stelbenthet! Fattar inte varför jag inte kan komma nu innan helgen!!! Så mycket kommer det ju inte hända med mitt häsotillstånd på två dagar...!!! Morr!!! :(

Nu till något roligare... :)
Alice och Ellies rum är färdigt! Kanske att vi kommer att sätta upp någon tavla eller liten hylla eller så, men nu har i alla fall gardinerna kommit upp tack vare en otroligt snäll vän som hjälpte mig att sy dem igår kväll, så vi får väl anse det i stort sett klart nu! TACK B! Tyget räckte även till en liten duk till bordet och ett "draperi" att hänga vid Alice säng, så att hon kan dra för om hon vill ha det mörkare på natten eller om de vill ha en mysig koja att leka i! :) Är jättenöjd!
Sååå... här kommer lite bilder som jag lovade... :)


Först en liten reminder på hur det såg ut förut...





...och så här ser det ut nu...

Från dörröppningen

Sängen (och Ellie) :)

Från fönstret

Lekyta och förvaring

"Draperiet"/koja... Tittut Ellie! :))

Ha det så kul i ert nya rum tjejer!!! <3 :)

Jaha, det var det projektet det... Nu vidare till nästa...  ;))



1 kommentar: