20 feb. 2012

Soffmys, färgglad tapet och bäddsoffefunderingar

Tre gosesugna tjejer myser med mamma i soffan efter förskolan. Kan ibland bli LIIIITE trångt när alla tre ska vara nära/på mamma...  Fast det är ju såklart väldigt mysigt oxå! :) Mina små älsklingar!




Nu är det sista rummet oxå nästan klart. Det blev en riktigt härligt färgsprakande fondvägg till allt det vita i övrigt. Jätteläckert tycker jag,
J är lite mer skeptisk... Han är lite mer konservativ än mig... Hans kommentar när jag frågade vad han tyckte om tapeten var:
 "-Jaaa den är ju färgglad, och den syns ju i alla fall... Kanske inget jag skulle ha valt, men jag vänjer väl mig, och det blir kanske bättre med möbler..."

Hahaha!!!! Ja, det är ju bara EN vägg, så går det inte att vänja sig så är det ju ganska lätt att tapetsera om... ;)) Eller hur J!!! *S* 


På tal om möbler så funderar vi på att köpa en bäddsoffa till det här rummet. Det ska ju bli ett kombinerat TV-rum/gästrum. Vi vill gärna ha en med shäslong. Hittade den här på IKEA för 3995:-. Snygg design (gillar lite strikt rak design) och VERY nice price tyckte vi... Jag är dock något fundersam på färgerna som finns... Jaaa vi får se... Vad tycker ni?

MÅNSTAD Hörnbäddsoffa med förvaring IKEA Schäslongdelen kan placeras till vänster eller höger om soffan; ändra när du vill.






2 kommentarer:

  1. Hej! Va skoj att hitta till din blogg!!

    Känner så väl igen mig i första bilden! ��men när jag är lite less på att alla ska bråka om att sitta närmast mig osv brukar jag tänka på vilken tur jg har som ändå har barn som gillar att sitta och mysa med sin mamma (och pappa med) !

    Tapeten är superläcker tycker jag!! Gillar bäddsoffan med! Vilka fler färger finns den i?

    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linda! :)
      Kul att du är här!!!

      Ja, defintitivt! Håller helt med dig, vilken otrolig skatt vi har fått! Tyvärr så glömmer man ibland bort att uppskatta det. Och man får verkligen ta vara på alla mysstunder, de växer ju upp så otroligt fort. Får bara hoppas och tro att de även när de blir stora ff vill mysa med sin mamma och pappa!

      Tack! Ja jag gillar tapeten jättemycket! J får helt enkelt vänja sig! ;)
      Bäddsoffan finns i den här färgen som heter mörkbeige och en gråblå färg. Klicka på länken under bilden så tror jag att du kan se färgerna.

      Bamsekramar! /Anna.

      Radera